APIV aposta per una denominació inclusiva i renova la seua identitat

· L’associació, que representa als i les professionals de la il·lustració gràfica valenciana, elimina del seu nom la referència de gènere i culmina els seus compromisos amb el «Pacte valencià contra la violència masclista».

· L’APIV estrena la seua nova identitat corporativa, de la mà de la dissenyadora gràfica Maria Gómez-Senent.

«Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana» és la nova denominació que l’APIV ha encunyat després de l’aprovació d’una sèrie d’avanços cap a la igualtat de gènere i contra les violències masclistes que varen ser aprovades a l’última Assemblea general a principis d’enguany.

L’associació sense ànim de lucre i com a entitat socialment compromesa, es va sumar al mes d’octubre de 2017 al «Pacte valencià contra la violència masclista i de gènere» impulsat per la Generalitat Valenciana amb tot un seguit de compromisos que ha aconseguit assolir al llarg dels darrers mesos. D’aquesta manera, al canvi de denominació per tal de fer-la inclusiva, s’afegeix l’establiment d’un protocol d’actuació enfront de l’assetjament sexual i l’assetjament per raó de sexe, elaborat pel despatx d’advocats de l’associació Agudo i Devís, i la seua inclusió als Estatuts de l’associació com a mostra del seu posicio­nament ètic contra les violències masclistes.

Com a conseqüència d’aquests importants canvis, l’APIV va decidir renovar el seu logotip i identitat corporativa per tal d’adequar-se a aquesta nova realitat. Així, a través d’una convocatòria de crida a projecte adreçada a professionals del di­sseny gràfic, el jurat, format pels codirectors d’APIV Paula Pérez i de Lanuza i Manuel Garrido, i el dissenyador Ibán Ramón, va triar a la dissenyadora valenciana Maria Gómez-Senent per tal d’encarregar-li aquest treball.

Així, Maria Gómez-Senent ha desenvolupat un logotip molt respectuós amb l’anterior marca d’APIV –realitzat en 1998 per l’il·lustrador i editor Vicente Ferrer—que manté el protagonisme  en la paraula «APIV», jugant amb la rotació de la be baixa per fer-la recordar a la punta d’una ferramenta de dibuix. Al mateix temps, l’elecció de la tipografia Walsheim –de la fundició suïssa Grilli Type, dissenyada per Nöel Leu i basada en el treball del cartellista suís de la dècada de 1930 Otto Baumberger— construeix un rerefons teòric ple de referències d’una gran contundència, elegància i versatilitat. Com a resultat, una nova identitat corporativa senzilla i directa que s’expandeix fins a crear tot un sistema gràfic propi per tal d’identificar aquest col·lectiu tant ampli com heterogeni.

Vídeo logo APIV en Vimeo
Descarregar logo APIV 72ppp