Aquesta biblioteca està molt viva! Full s’adhereix al manifest de Biblioteques Inquietes

Les biblioteques valencianes estan vives, vives,  vives! I això volen reivindicar amb el manifest Biblioteques Inquietes, que ha sigut signat recentment per la Fundació Full pel  llibre i la lectura. Amb aquesta signatura, l’entitat vol demostrar el seu suport a aquests centres  quejuguen un paper imprescindible per a la difusió de les produccions creatives i el foment dels hàbits lectors. “Si volem una ciutadania informada que puga exercir una vida democràtica plena, necessitem unes biblioteques més ambicioses. Moltes biblioteques en el nostre entorn s’estan transformant; estan en el camí de la biblioteca del futur”, apunten des del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV), organisme impulsor de la iniciativa amb l’ajuda de la Federació Espanyola de Societats d’Arxivística, Biblioteconomia, Documentació i Museística (FESABID).

L’objectiu fonamental d’aquest manifest és defendre que les biblioteques es convertisquen en motor de canvi al mateix cor de la societat. Així, les biblioteques recorden que no són simplement “un contenidor de llibres”, sinó que garanteixen l’accés lliure i gratuït a la informació, faciliten l’aprenentatge al llarg de la vida i constitueixen espais de “diàleg, cultura i creació”. A més, les seues parets també propicien “la construcció del pensament crític” i l’adquisició de competències digitals imprescindibles per a desenvolupar-se al segle XXI, “i per això no són sempre llocs silenciosos”, expliquen els responsables del moviment. D’altra banda, el manifest de Biblioteques Inquietes recorda que els seus centres donen cabuda “a tots els col·lectius” i ofereixen “un espai segur” a la ciutadania.

Així, la COBDCV té la voluntat de visibilitzar el rol “fonamental” que les biblioteques desenvolupen en la comunitat, però també exigir la “millora, la inversió i la seua adequació a una societat cada vegada més complexa”. Pots trobar més informació sobre el projecte a la seua pàgina web: http://bibliotequesinquietescv.com/