L’Associació de Bibliotecaris Valencians celebra la 27ª edició dels premis Samaruc

Ja estan ací!!! L’Associació de Bibliotecaris Valencians celebrarà el proper divendres 31 de maig la 27ª edició dels premis Samaruc de Literatura Infantil i Juvenil 2019, considerats dels més prestigiosos del sector. L’acte, organitzat amb la col·laboració  de la Fundació Full i l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, tindrà lloc a les 21:00 hores al Palau de la Música de València. Durant la vetllada també s’atorgaran els guardons al Bibliotecari d’Honor i al Bibliotecari de l’Any.  En concret, el premi al Bibliotecari d’Honor 2019 serà per a la televisió pública valenciana, À Punt; per la seua banda, la campanya ‘Espanta la por!‘, ideada pel Museu Valencià d’Etnologia, es portarà el premi a Bibliotecari de l’any. La gala de celebració tindrà lloc durant un sopar al restaurant Jardines del Palau i per a reservar plaça cal contactar amb el telèfon 961203713.

27 anys de premis Samaruc

L’Associació de Bibliotecaris Valencians premia cada any els millors llibres infantil i juvenil escrits per autors valencians i en valencià. A més, des de 1998 es concedeix el guardó Bibliotecari d’Honor, amb què es reconeix la tasca de la persona o entitat per la defensa i de promoció de la lectura o de la biblioteca pública. Des de 2002 també s’atorga el premi al Bibliotecari de l’Any, amb què es reconeix el treball d’un d’aquests professionals al llarg de l’any. Noms com Fina Girbés, Pep Castellano, Manel Àlamo i Vicent Sanhermelando es troben entre els guanyadors del certamen d’edicions anteriors.