Autors a les aules 2019 tancarà el curs amb el 85% de visites programades

– El projecte proposa trobades entre escriptors i escriptores valencians i estudiants dels diferents nivells escolars

– La 2ª edició d’aquesta campanya estarà oberta fins a desembre de 2019

Com sorgeix la inspiració per a construir una novel·la? Què fer quan apareix un bloqueig creatiu? Quan decideix una escriptora que vol ser escriptora? Es pot viure de l’escriptura? La segona edició d’Autors a les aules tancarà el curs amb el 85% de visites ja programades o realitzades en diferents centres educatius valencians. Així i tot, els docents interessats en posar en marxa una trobada entre els seus alumnes i un escriptor o escriptora de referència encara són a temps, ja que la campanya estarà oberta fins a desembre de 2019.

Autors a les aules, programa integrat dins del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021 de la Generalitat Valenciana (PVFLL), és una acció de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua gestionada per la Fundació FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura i es basa en una premissa tan senzilla com potent: organitzar converses informals i enriquidores entre qualsevol dels 195 autors que componen el catàleg de la iniciativa (disponible a http://autorsalesaules.com) i alumnes de diferents nivells escolars. D’aquesta manera, els estudiants tenen l’oportunitat de prendre contacte directe amb els escriptors i desenvolupar un diàleg al voltant tant de la seua obra publicada com d’altres assumptes relacionats amb els clarobscurs dels processos creatius, l’ofici de l’escriptura o els aspectes menys coneguts de la indústria editorial.

Aquesta entrega del projecte de foment lector i de la literatura en valencià, que es va llançar el 5 d’abril de 2019, està adreçat a l’alumnat de Primària, Secundària, Batxillerat i Formació de Persones Adultes, tant de centres públics com privats. Durant el tercer trimestre escolar, és a dir, des d’abril fins a juny, s’executaran 55 visites i ja s’estan concertant les primeres xerrades per a l’inici del pròxim curs. A l’hora d’acceptar les sol·licituds dels centres educatius es tenen en compte tres criteris principals: la inclusió de l’activitat dins del pla de lectura del centre; l’equilibri territorial i l’equilibri entre els autors que formen part del programa.

‘Autors a les aules’ té com a objectiu promocionar els autors valencians i millorar la seua visibilitat amb la creació de programes de presència d’escriptors locals en escoles.