Comunicat: Concurs Dona i Cinema

DONES I CINEMA-01

VALENCIÀ:

Des d’Apiv desaconsellem participar en concursos que no tracten de manera honesta i respectuosa els professionals de la il·lustració i el seu treball. Com associació és el nostre deure posar de manifest el descontent amb actituds que puguen ser injustes amb el nostre sector.

Recentment vam contactar amb Dona i Cinema per tal de comentar estes qüestions respecte al seu concurs «¡Se buscan artistas!». Malgrat que agraïm que introduïren algun canvi en les seues bases, no podem avalar ni recomanar la participació en aquest concurs, ja que manté un tipus de convocatòria en què els professionals han de desenvolupar ex profeso obres no remunerades per poder eixir premiats. Des d’Apiv recomanem la implementació del model de crida a projecte per tal d’evitar que açò passe.

Al seu torn, la nostra intenció és ser constructius i proactius a l’hora de millorar estes condicions, i és per això que estem treballant en una sèrie de manuals que, tal i com vam fer al Manual del Bon Client, exposen quines són eixes bones pràctiques per les que hem de lluitar totes i tots. Un d’ells és el Manual del Bon Concurs que, malgrat que es tracta d’un document provisional, sí que compta amb totes les claus per proposar un concurs professional i just per tothom. Podeu consultar-lo a continuació.

Esperem que estes ferramentes us ajuden a destriar si esteu davant d’unes bases justes als concursos als que us presenteu i/o que proposeu.

Aprofitem per recordar-vos que, tant a l’Apiv com a la resta d’associacions professionals, estem disponibles per ajudar a definir unes bases que siguen equitatives per a ambdues parts.

Enllaç al Manual del Bon Concurs (Versió Beta):

CAS:

Desde Apiv desaconsejamos participar en concursos que no traten de un modo honesto y respetuoso a los profesionales de la ilustración y a su trabajo. Como asociación es nuestro deber poner de manifiesto el descontento con actitudes que puedan ser injustas con nuestro sector.

Recientemente contactamos con Dona i Cinema para comentar estas cuestiones respecto a su concurso «¡Se buscan artistas!». Aunque agradecemos que introdujeran algún cambio en sus bases, no podemos avalar ni recomendar la participación en este concurso, ya que mantiene un tipo de convocatoria en que los profesionales tienen que desarrollar ex profeso obras no remuneradas para poder salir premiados. Desde Apiv recomendamos la implementación del modelo de llamada a proyecto para evitar que esto suceda.

A su vez, nuestra intención es ser constructivos y proactivos a la hora de mejorar estas condiciones, y es por esto que estamos trabajando en una serie de manuales que, tal y como hicimos con el Manual del Buen Cliente, expongan cuáles son esas buenas prácticas por las que debemos luchar todas y todos. Uno de ellos es el Manual del Buen Concurso que, aunque se trata de un documento provisional, sí cuenta con todas las claves para proponer un concurso profesional y justo para todos. Podéis consultarlo a continuación.

Esperamos que estas herramientas os ayuden a discernir si estáis ante unas bases justas en los concursos a los que os presentéis y/o que propongáis.

Aprovechamos para recordaros que tanto en Apiv como en el resto de asociaciones profesionales estamos disponibles para ayudar a definir unas bases que sean equitativas para ambas partes.

Enlace al Manual del Buen Concurso (Versión Beta):