Contagiar l’amor pels llibres, reivindicar el fet lector… Full col·labora amb la UV en el Postgrau d’Educació Lectora i Literària al segle XXI

Ensenyar a estimar la lectura i els llibres, reivindicar el fet lector i explorar les noves rutes que facilita la pràctica lectora s’han convertit en ferramentes primordials tant per als docents com per a tots els professionals que es dediquen a l’univers literari i editorial. Per això, FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura i  l’Associació d’Editors del País Valencià (AEPV) col·laboren amb el Diploma de Postgrau d’Educació Lectora i Literària al segle XXI, un programa online de formació que promou la Fundació ADEIT de la mà de la Universitat de València per al curs 2019-2020.

Dirigit per Josep Ballester Roca i Noelia Ibarra Rius, aquest postgrau presenta com una formació especialitzada del professorat tant per a les futures persones docents d’educació infantil, primària i secundària com per a les que ho són en actiu i que no han tingut oportunitat d’aprofundir en els coneixements per a l’educació lectora i literària en el context actual. La iniciativa, que es desenvoluparà d’octubre de 2019 a abril de 2020, està organitzat per la Facultat de Magisteri de la UV i compta amb la participació de Florida Universitària, la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, l’Associació Professional d’Il·lustradors de València (APIV), la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL), la Red Internacional de Universidades Lectoras (RIUL), a més de les esmentades Full i AEPV. Les preinscripcions estan obertes fins al 25 d’octubre de 2019.

Els objectius principals d’aquest diploma d’especialització se centren en qüestions com la reflexió sobre el fet de llegir, l’aprofundiment en la didàctica de la lectura en els diferents nivells educatius i el desenvolupament i la millora de la competència lectoliterària dels docents i dels diferents professionals implicats en l’ensenyament de la literatura i la lectura, i també promoure pràctiques innovadores de recerca i millora professional.

El projecte està dirigit a persones graduades, diplomades i llicenciades amb interés en els diferents vessants de l’educació lectora i literària, especialment docents d’educació infantil, primària i secundària, Màster en Professorat en Educació Secundària i Màster d’Investigació en Didàctiques Específiques. A més, també pot resultar de gran interés per e gestors culturals, personal de biblioteques i d’altres professionals relacionats amb l’educació lectora i literària, com ara de mediació, il·lustració o del sector editorial.