Convocats els Premis Literaris Ciutat de València 2019
L’Ajuntament del cap i casal ha convocat la 37ª edició dels Premis Literaris Ciutat de València 2019. La dotació total d’aquests guardons arriba als 72.000,00 euros i està dividida en les categories de narrativa, poesia, teatre i assaig (textos filosòfics, de pensament, aforismes, diaris, memòries…). Les obres podran presentar-se en el termini de trenta dies hàbils des de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el BOP.
En concret, la present edició comprén les modalitats següents: Premi de Narrativa en valencià Isabel de Villena (dotat amb 12.000 euros); Premi de Narrativa en castellà Vicente Blasco Ibáñez (dotat amb 12.000); Premi de Poesia en valencià María Beneyto (dotat amb 6.000); Premi de Poesia en castellà Juan Gil-Albert (dotat amb 6.000); Premi de Teatre en valencià Eduard Escalante (dotat amb 8.000); Premi de Teatre en castellà Max Aub (dotat amb 8.000 euros); Premi d’Assaig en castellà Celia Amorós (dotat amb 10.000 euros); Premi d’Assaig en valencià Josep Vicent Marquès (10.000 euros).
A més, mitjançant un acord de coedició amb l’Ajuntament de València, les obres guanyadores dels Premis Ciutat de València seran publicades per diferents editorials, especialitzades en les modalitats dels premis. Així, Edicions Bromera materialitzarà els premis Isabel de Villena, Maria Beneyto i Eduard Escalante; Edicions del Bullent s’encarregarà del Josep Vicent Marquès; Pre-Textos editarà els premis Vicente Blasco Ibáñez, Juan Gil-Albert i Celia Amorós; i Ñaque portarà a les llibreries el Max Aub. Les obres presentades han de ser originals i inèdites, i, en el cas de les obres de teatre, no estrenades, ni donades a conéixer en lectura pública, ni editades abans de la concessió del premi.
Podeu consultar les bases del certamen fent clic: http://www.valencia.es/ayuntamiento/tablon_anuncios.nsf/vDocumentosWebTablon/94D2F1A9678CE9D3C12583C3003CE8EC?OpenDocument&lang=2&nivel=5_2