Dues sessions per aprendre a dinamitzar la lectura a les aules

• El Palau de les Arts acull un simposi que mostrarà estratègies als docents
(Font: Levante-EMV)

La Conselleria d’Educació i Cultura organitza el simposi «Educació i lectura», que se celebra els pròxims 16 i 17 de novembre a l’Aula Magistral del Palau de les Arts de València, i que pretén donar eines al professorat.

El simposi compta amb la col·laboració de la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL); la Universitat de València (UV), mitjançant l’Estructura d’Investigació Interdisciplinàra (ERI) de Lectura i del grup d´investigació d´Educació Literària, Cultura i Societat (ELCiS).

El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, destaca que «la presentació de dos grups d’investigació de la Universitat permet acostar als centres educatius noves metodologies que poden ser eina de dinamització dels hàbits de lectura a les nostres escoles». Per això, afegix que el simposi «permet, a més, conéixer enfocaments metodològics per a l´ensenyament plurilingüe de llengua i literatura de manera coordinada per a compartir interessos i propostes al voltant del foment de la lectura en els centres educatius».

A més, les diferents sessions permeten facilitar estratègies, tècniques i recursos per a l’ensenyament de llengua i literatura i integrar-hi les tecnologies de la informació i la comunicació com a recurs per al desenvolupament de la competència comunicativa de l’alumnat.

Programa

El programa està format, principalment, per exposicions de grups d’investigació universitaris, encapçalats per la presentació de resultats del projecte d´investigació de Josep Maria Baldaquí (Universitat d’Alacant-IIFV) i de Gemma Lluch (Universitat de València, ERI-Lectura), amb el títol «Els espais virtuals per a la promoció del llibre i la lectura. Formulació d´indicadors per avaluar-ne la qualitat i l’efectivitat».

A més, Educació presentarà les conclusions dels estudis de la Fundació pel Llibre i la Lectura, les línies d’actuació i els programes del “Pla valencià de foment del llibre i la lectura”. Cal recordar que este és un pla integral, obert i participatiu, dissenyat amb la col·laboració d´agents implicats en el sector del llibre i la lectura i té com a objectiu augmentar l’índex de lectors entre els valencians i les valencianes.

Finalment, es presentaran els programes televisius i radiofònics d’À Punt «Una habitació pròpia» i «Plaerdemavida» com a recursos didàctics per a treballar en l´aula.

El simposi està dirigit al professorat de totes les etapes educatives i les inscripcions es poden realitzar a través del web del Cefire (http://cefire.edu.gva.es).