El Consell aprova el conveni amb la Fundació FULL per a dur a terme activitats de foment del llibre i la lectura

Inclou un programa d’activitats de promoció d’autors valencians, estímul al sector editorial i llibreries i campanyes de conscienciació lectora

El Ple del Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre la Generalitat i la Fundació FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) per a la realització d’activitats de foment del llibre i la lectura durant 2019 que contribuïsca a augmentar els índexs de lectura en el territori valencià.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport destinarà un import total de 290.000 euros perquè la Fundació FULL desenvolupe programes que es detallen en el conveni, com ara la promoció d’autors i il·lustradors mitjançant la planificació de rutes literàries, exposicions i la celebració d’un festival del llibre il·lustrat.

Quant al sector del llibre, s’articularà un programa per a estimular el comerç del llibre i la dinamització del sector valencià amb cursos, jornades i campanyes. També s’hi inclouen activitats de formació i promoció d’editorials, així com activitats orientades al respecte de la ciutadania cap a la propietat intel·lectual.

Les activitats d’animació a la lectura s’articularan amb campanyes de conscienciació, clubs de lectura virtual i difusió en fires especialitzades del llibre. I la motivació a llegir en les famílies es farà amb la formació dirigida als pares, l’elaboració de guies específiques en l’àmbit familiar i amb tallers d’escriptura creativa.

La Fundació FULL es compromet a organitzar i a dur a terme les activitats previstes en el conveni, així com a informar sobre la col·laboració de la Generalitat en les activitats.