El Ple del Consell aprova un conveni entre la Generalitat i la Fundació FULL per al foment del llibre i la lectura

El Ple del Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre la Generalitat i la Fundació FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) per a la realització d’activitats de foment del llibre i la lectura durant 2018.

A través de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, la Generalitat destinarà un import total de 200.000 euros que estarà dirigit a articular actuacions que augmenten els hàbits de lectura i faciliten l’accés a aquesta. També es buscarà enfortir totes les accions relacionades amb la promoció del llibre i l’ús del valencià.

Entre les activitats subvencionades, destaquen els programes d’activitats orientades a la consecució d’una visibilitat i promoció més gran dels autors valencians per a aconseguir el coneixement i el reconeixement social necessaris perquè siguen apreciats i valorats pels ciutadans. Açò es durà a terme mitjançant tallers, circuits d’autors en biblioteques o rutes literàries, entre altres activitats.

De la mateixa manera, es preveuen activitats orientades a l’estímul del comerç del llibre i a la dinamització del sector llibrer valencià com cursos, jornades i campanyes; activitats de formació; promoció d’editorials en biblioteques i centres docents, orientada al foment del respecte de la ciutadania a la propietat intel·lectual i a l’impuls del sector editorial valencià; activitats de foment lector i de difusió en fires del llibre, i campanyes d’animació.

La Fundació FULL, per la seua banda, es compromet a organitzar i a dur a terme les activitats previstes en el conveni, així com a informar sobre la col·laboració de la Generalitat en les activitats.