Els escriptors visiten virtualment l’estudiantat valencià: FULL i l’AVL llancen ‘Autors per a la Quarantena’

La Fundació FULL i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua enceten Autors per a la Quarantena un projecte per a facilitar les visites virtuals de creadors valencianes a les cases de l’estudiantat confinat. Així, i amb la voluntat de continuar promocionant la lectura i la literatura en valencià, la iniciativa ofereix al professorat i els estudiants de centres de primària, secundària, batxillerat i d’adults gaudir de material audiovisual online sobre l’escriptura en la nostra llengua.

La premissa és senzilla: els autors i autores que integren el catàleg d’autos a les aules faciliten al projecte vídeos en els quals parlen sobre la literatura, el procés de creació, o reciten fragments de les seues obres (contes, relats, poemes…). Aquestes gravacions integren la plataforma Autors per a la Quarantena, que es va actualitzant dia a dia.

D’aquesta manera, els responsables de cada centre poden treballar el material online segons les necessitats del seu alumnat: obrir un fòrum en línia, elaborar un comentari sobre el contingut, encomanar lectures, etc. El catàleg va dirigit als diversos graus d’ensenyament: educació infantil, tots els cicles de la primària i la secundària i batxillerat.

En qualsevol cas, el programa Autors per a la Quarantena no substitueix les visites concertades pels centres a través d’Autors a les Aules, que tornarà amb normalitat quan siga possible.

Més informació: https://autorsalesaules.com/autores-per-a-la-quarantena/