Els llibres tornen a la Plaça de l'ajuntament de València

La 5a Plaça del Llibre es celebrarà del 1 al 5 novembre

Per segon any consecutiu els llibres en català tornen a  la Plaça de l’Ajuntament de València amb la 5a Plaça del Llibre, que es celebrarà de l’1 al 5 de novembre.

Durant cinc dies la Plaça de l’Ajuntament es convertirà no sols en un gran aparador del llibre en català, sinó també en un punt de trobada per als  lectors i lectores que volen conèixer les novetats editorials i participar en l’ampli programa d’activitats que s’està perfilant amb presentacions llibres, actuacions musicals, taules redones, tallers i activitats infantils. D’aquesta manera, la Plaça del Llibre es consolida com el gran esdeveniment de la literatura catalana a València.

La Plaça del Llibre té com objectiu la visibilització de la literatura en català a València i està oberta a escriptors i editorials de tot l’àmbit lingüístic. La present edició està organitzada per la Fundació pel Llibre i la Lectura (FULL) i la Generalitat Valenciana dins del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura. La Plaça és una iniciativa de l’Associació d’Editors del País Valencià, el Gremi de Llibrers de València, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i Acció Cultural del País Valencià. A més, compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, les Biblioteques Municipals de València, Escola Valenciana, la Xarxa Vives d’Universitats i el suport de les universitats públiques valencianes, i les editorials i llibreries participants.

En la present edició participaran les llibreries Abacus (València), Ambreta Llibreria (València), Detroit Llibres (Alcoi), Llibreria El Puerto (Sagunt), Llibreria Seguí (València), La Moixeranga (Paiporta), Intertècnica (València), Somnis de paper (Benetússer), Tirant lo Blanch (València) i Trenta-cinc formiguetes (Alzira). Per part de les editorials, participen AdiA, Andana, Austrohongaresa de Vapors, Balandra, Comanegra, Combel, Drassana, Edicions 96, Bromera, Edicions del Buc, Edicions del Bullent, Edicions Sidillà, 3i4, Universitat de Barcelona, Editorial Barcino, Gregal, El Petit Editor, Fundació Sambori, Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i Investigació, Jo Llibre, Llegir en Català, L’Encobert, Lletra Impresa, N9O grup editorial, Onada, Pagès Editors, Perifèric, Pruna, Publicacions de la Universitat de València, Publicacions de la Universitat Jaume I, Publicacions de la Universitat d’Alacant, Sembra, Som Ara Llibres, Tabarca, Tàndem, Tivoli, Triangle Books, Vincle i Xarxa Vives.

Els matins de la Plaça estaran especialment adreçats als escolars valencians, amb activitats gratuïtes per a tots els nivells. Al lloc web de la Plaça de Llibre (placadelllibre.com) es pot trobar més informació així com formularis de participació en les activitats escolars.