Ficció històrica, relats, poesia i contes: aquests són els llibres més venuts de la Plaça

•   Les petjades del temps (Balandra), de Rosa Serrano encapçala la llista dels títols més demandats. També ho fan la Poesia completa (Institució Alfons el Magnànim), de Marc Granell, i L’esperit del temps (Proa), de Martí Domínguez

Ubicada al cort de la ciutat, la Plaça del llibre València s’ha establit al llarg dels darrers set anys com a punt d’aquisició de publicacions. De fet, com ha explicat Àfrica Ramírez, presidenta de l’AEPV “moltes editorials cada vegada preparen més novetats per a aquestes dates”.

Amb una recaptació de més de 40.000 euros, en aquesta edició, que ha tingut lloc del 30 d’octubre al 3 de novembre, la diversitat de gèneres ha esdevingut l’eix fonamental entre els títols més venuts. Així, destaca com el més venut Les petjades del temps (Balandra), les memòries de Rosa Serrano i també antologies poètiques com les de Marc Granell i Jaume Pérez-Montaner, editades per la Insitució Alfons el Magnànim dins de la seua col·lecció de poesia valenciana contemporània.

Quant
a la galàxia de la novel·la, triomfa la ficció històrica amb El mas de les ànimes (Bromera), de
Vicent Josep Escartí, o L’esperit del temps
(Proa), de Martí Domínguez. El gènere negre ha reclamat el seu espai a la
Plaça amb la policíaca Em diuen Fletxa (Alrevés
editorial), de Joan Carles Ventura. Dins de la narrativa, en aquest gran encontre
literari també han assolit un èxit important de vendes els volums de relats Viure perillosament (Comanegra), de
Gemma Pasqual i Escrivà, i La bona vida
(Edicions 96), d’Adrià Espí.

Respecte a la literatura infantil, dos títols s’imposen com els més demandats: Empar, la becadeta i el ‘patiarcat’ (Bromera), de Fani Grande i amb il·lustracions de Ramon Pla, i El gegant de Merengue (Edicions 96), de M. Carmen Sáez Lorente i amb il·lustracions de Toni Cabo. Si ens centrem en literatura juvenil, entre els llibres més venuts, trobem les novel·les Fotògrafa de núvols (Perifèric Edicions), d’Anna Rubio i Fandos, i El Senyal (Bromera), de Marta Meneu-Borja.

La Plaça del llibre de
València està organitzada per la Fundació FULL, l’Associació d’Editors del País
Valencià, el Gremi de Llibrers de València, l’Associació d’Escriptors en
Llengua Catalana i Acció Cultural del País Valencià. La iniciativa, que forma
part del Pla valencià de foment del llibre i la lectura 2017-2021 (PVFLL),
també compta amb el suport de la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la
Generalitat Valenciana, el Ministeri de Cultura, la Institució de les Lletres
Catalanes, l’Ajuntament de València, l’Àrea de Cultura de la Diputació de
València i la Universitat de València.