FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura compleix cinc anys treballant pel foment lector

• La fundació fa un repàs dels principals projectes duts a terme i convida la gent a conjugar el verb “llegir” a les xarxes.

FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura es constituí a València el 24 de juliol de 2013. Aprofitant els cinc anys, la fundació ha engegat una campanya a les xarxes per donar a conèixer els principals projectes que està duent a terme. Es tracta de dotze projectes que s’emmarquen dins del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021 i que abasten diferents àmbits: el Catàleg de Foment Lector, l’Ambaixada de la Lectura, el programa Autors a les Aules, els projectes Ciutat Lectora i De Viva Veu, Món del Llibre Valencià, Portal del Llibre i la Revista Digital del Llibre Valencià, la Plaça del Llibre, Full de Lectura i, per suposat, el Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021. Cada dia, us parlarem d’un projecte amb l’etiqueta #5anysFULL.

FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura és una entitat que té per objecte la promoció del llibre i de la lectura com a instruments de difusió i transmissió de la cultura, així com a elements de desenvolupament i progrés personal i social. La fundació té com a objectiu treballar per a aconseguir que es desenvolupe el Pla Valencià de Foment de la Lectura. Per a dur-lo a terme, la fundació pretén aprofitar totes les sinergies dels seus patrons, atés que disposen d’una llarga experiència en l’organització d’activitats relacionades amb el llibre i la lectura.

El patronat de FULL està integrat per l’Associació d’Editors del País València (AEPV), el Gremi de Llibrers de València, l’Associació Professional d’Il·lustradors de València (APIV) i el Col·legi Oficial de Bibliotecaris de la Comunitat Valenciana. En són patrons d’honor la Fundació Sambori, Escola Valenciana, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i el Gremio de Libreros Independientes de las Comarcas Alicantinas.

Us convidem a conjugar el verb llegir, i a conjugar-vos

A més, la campanya es complementa amb unes il·lustracions en què us convidem, per Instagram i Twitter, a conjugar el verb llegir, de manera imaginativa, parlant amb els llibres que heu llegit, amb les persones amb què els heu comentat, etc.

Us animem a fer partíceps les vostres amistats i explicar-los de quina manera llegiu, si ho feu i quan… Us animem a confessar-vos, explicar-vos, declarar-vos, amb el verb llegir com a principal: llegir és una manera d’estimar i viure. I cal encomanar-ne les ganes.