Full presenta als partits polítics les seues mesures per al món del llibre amb la nova legislatura a l’horitzó

Abans de les darreres eleccions de 2015, la fundació Full va reunir-se amb tots els partits polítics de l’arc parlamentari per a presentar un document amb les línies estratègiques que pretenia desenvolupar per tal de fomentar el llibre i la lectura al nostre territori. Aquestes propostes van ser el germen de l’actual Pla valencià de foment del llibre i la lectura (PVFLL),  que va ser assumit total o parcialment pels principals partits i coalicions fa quatre anys. Amb els pròxims comicis ja a l’horitzó, el patronat es disposa a repetir la mateixa estratègia. D’aquesta manera,  els responsables de l’entitat han establit encontres amb les diferents formacions valencianes per a informar-les de les 12 mesures que considera irrenunciables en qualsevol programa electoral. Les reunions se celebraran al llarg de la setmana vinent i en elles intervindran diferents responsables d’educació i cultura de cada partit.

L’objectiu d’aquest document és, per una banda, conscienciar de la necessitat de prosseguir amb el primer PVFLL, però també plantejar una nova entrega que s’iniciaria el 2021 i que prendrà així el relleu del pla actual. No en va, la fundació considera que la lectura i el llibre són els principals dinamitzadors del processos culturals. Igualment, és responsabilitat de les administracions públiques impulsar polítiques que fomenten el llibre i la lectura com a eines fonamentals del desenvolupament de la personalitat i de la socialització, dos elements bàsics per a conviure en democràcia i en la societat de la informació. Així, Full proposa una dotzena de mesures que aspiren a ser acceptades per totes les forces parlamentàries, independentment del resultat que mostren les urnes.

En qualsevol cas, es tracta d’una iniciativa transversal amb voluntat d’integrar i enfortir tots els professionals i sectors que componen el món del llibre valencià. Així, entre les premisses contemplades, es troben mesures per a protegir la propietat intel·lectual, millorar la consideració social de la lectura, apostar per la internalització de les editorials valencianes o incrementar el pressupost destinat a les biblioteques públiques. Les ajudes a la creació per a escriptors i il·lustradors, el reconeixement social dels autors, la formació específica dels docents o l’actualització de les llibreries de proximitat també constitueixen metes indispensables per a Full.