La ciutat de Castelló acull l’acte commemoratiu del Dia de les Lletres Valencianes

• L’acte estarà presidit per l’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el president de la Fundació pel Llibre i la Lectura, Jesús Figuerola.

• A l’acte es lliuraran els I Premis FULL d’Investigació i Divulgació de la Lectura.

Las ciutat de Castelló ha sigut la localitat valenciana elegida per la Fundació per Llibre i la Lectura (Fundació FULL) per a celebrar el  “Dia de les Lletres Valencianes” amb un acte presidit per Amparo Marco, alcaldessa de la ciutat, Vicent Marzà, conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, la rectora de la Universitat Jaume I, Eva Alcón, i el president de la Fundació FULL, Jesús Figuerola. L’acte tindrà lloc a Menador Espai Cultural.

L’acte conduit per l’escriptor Carles Cano, ambaixador de la lectura 2018,  començarà amb una conferència del professor Jaume Pérez-Montaner sobre la literatura valenciana actual, que servirà d’introducció a l’exposició del mateix títol que es podrà visitar al vestíbul del Menador. Tot seguit es lliuraran els I Premis FULL d’Investigació i Divulgació de la Lectura. Organitzats per la Fundació FULL amb  la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, dins de les activitats que desenvolupa per al Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (2007-2021), aquets premis tenen com  a objectiu impulsar la realització de treballs d’investigació, principalment Treballs Final de Màster (TFM) o Treballs Final de Postgrau (TFP), la publicació d’articles d’investigació en revistes científiques i la publicació d’aquells treballs de divulgació general que aborden directa i indirectament el foment lector, el món del llibre i la seua història o la formació lectora i literària.

Aquesta entrega de premis posarà punt final a una celebració que començarà pel matí a la biblioteca de la Universitat Jaume I amb la presentació de les noves adquisicions de llibres valencians i amb la conferència d’Irene Rodrigo, conductora del programa d’ÀPunt MediaUna habitació pròpia. Aquests actes han sigut organitzats per Col·lectiu Universitari Jaume I per la Llengua i la Cultura (CULC), l’Associació Cívica Valenciana Tirant Lo Blanc i el Voluntariat Lingüístic.

FULL, dins de les accions que organitza dins del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura de la Generalitat Valenciana (PVFLL),  va establir l’any 2016 la celebració, cada vegada en una localitat valenciana diferent,  d’un acte institucional per a commemorar el “Dia de les Lletres Valencianes”. Un acte amb voluntat vertebradora del territori valencià mitjançant la literatura. Si en edicions anteriors van ser les ciutats de València i Alacant les encarregades d’acollir la celebració, enguany ha sigut la ciutat de Castelló.

El “Dia de les Lletres Valencianes” se celebra cada 20 de novembre per a commemorar la primera edició de Tirant lo Blanc de Joanot Martorell,  llibre publicat a la ciutat de València el 20 de novembre de 1490.  L’objectiu d’aquesta celebració és reivindicar la literatura escrita en la nostra llengua i donar a conèixer els nostres escriptors i escriptores, familiaritzant a la ciutadania amb els llibres en valencià.