La Fundació FULL convoca els seus Premis d’Investigació i Difusió de la Lectura

• Es convoquen tres modalitats: millor TFM o TFP, millor article publicat en revista científica i millor text de divulgació publicat en qualsevol suport o mitjà generalista

[FORMULARI DE PRESENTACIÓ] · [BASES DE LA CONVOCATÒRIA]

Aquest dijous, a l’Aula Magna del Centre Cultural la Nau, a la ciutat de València, s’han presentat els Premis Fundació FULL d’Investigació i Difusió de la Lectura 2018, organitzats per la fundació amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, dins de les activitats que desenvolupa per al Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021.

La presentació ha estat a càrrec de Jesús Figuerola, president de la Fundació FULL pel Llibre i la Lectura Noelia Ibarra, Vicedegana de Cultura i Igualtat de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València.

Ibarra ha explicat que aquests premis tenen com a objectiu impulsar la realització de treballs d’investigació, principalment Treballs Final de Màster (TFM) o Treballs Final de Postgrau (TFP), la publicació d’articles d’investigació en revistes científiques i la publicació d’aquells treballs de divulgació general que aborden directament i indirecta el foment lector, el món del llibre i la seua història o la formació lectora i literària.

Les dotacions oscil·len dels 700 als 1.200 € en funció de les modalitats.

• Es convoquen tres modalitats: en la Modalitat A es premiarà el TFM o TFP que presenten una proposta teòrica-pràctica o d’intervenció. Aquesta modalitat està adreçada a estudiants matriculats en universitats públiques espanyoles  i els seues tutors. S’estableix un premi de 1.200€ i diploma per a l’autora o autor del treball, i un altre de 700€ per a la tutora o tutor.
  • La Modalitat B s’adreça al personal docent i investigador de les universitats públiques espanyoles que hagen publicat articles en revistes científiques entre l’1 de gener de 2016 i el 9 d’octubre 2018. S’estableix un únic premi de 1.200€ per al millor article.
  • Finalment, a la Modalitat C podran concursar autors i autores de qualsevol banda del món que haja publicat un text de divulgació en diaris, revistes, webs, blocs o llibres sobre foment lectora o el món del llibre. En aquesta modalitat queda establert un únic premi de 700€.

Els treballs i articles, siga la modalitat que siga a què concórreguen, podran presentar-se en català, castellà i anglés.

Els treballs i articles presentats seran avaluats per un jurat format per investigadors i professorat universitari de reconegut prestigi. Els treballs podran presentar-se  des del 15 de juny fins el 9 d’octubre de 2018 mitjançant el formulari habilitat al lloc web www.fundaciofull.com, on també es podran consultar les bases de la convocatòria.

Com ha destacat Figuerola en l’acte de presentació, “amb aquests premis, la Fundació FULL no sols vol fomentar l’esperit investigador en matèria del llibre i la lectura, sinó crear vincles entre el sector del llibre i el món acadèmic, que ajuden a desenvolupar polítiques i estratègies destinades a millorar els índex lectors de la població a partir de treballs científics. Un intercanvi de sinèrgies necessari que connecte la universitat, les administracions públiques i el sector professional del llibre i la lectura”.

Els premis Fundació FULL 2018 es lliuraran el 20 de novembre de 2018, dins dels actes del Dia del Llibre Valencià, en què es commemora la publicació del Tirant lo Blanch, una de les obres mestres de la literatura universal, escrita per Joanot Martorell i publicada a la ciutat de València el 1490.