La Fundació Full porta el Catàleg de foment lector a la IV Conferència Estatal de la Cultura

La Fundació Full ha participat recentment en la IV Conferència Estatal de la Cultura amb el projecte Catàleg de serveis, recursos i activitats d’animació a la lectura i foment lector. És una iniciativa que pretén recollir l’oferta professional i les experiències de dinamització del llibre, així com, consolidar una font de recursos que faciliten el treball de programadors i gestors culturals, bibliotecaris, professorat i mediadors culturals. L’esdeveniment ─organitzat per la Federació Estatal d’Associacions de Gestors Culturals (FEAGC) i, en aquesta ocasió, també per l’Associació de Gestors Culturals d’Extremadura (AGCEX)─ va tindre lloc del 20 al 22 de març al Centre Cultural Alcazaba de Mèrida.

Amb el lema Reptes i futurs de la gestió cultural, la trobada va reunir al voltant de 200 professionals de diferents àmbits del sector cultural, institucions, entitats i empreses. Concretament, aquesta edició de l’encontre ─recolzat per institucions com el Ministeri de Cultura i Esport─ es va centrar en quatre itineraris temàtics: cultura inclusiva i accessible; professionalització i regulació del sector; gestió cultural i igualtat de gènere, i cooperació, creació i innovació.

D’aquesta manera, el dia 20 la trobada va començar amb un esdeveniment en format escènic amb narradors que van compartir amb el públic relats curts, rellevants, impactants i d’implicació personal. Per la seua banda, les jornades del 21 i 22 de març es van desenvolupar les conferències i taules redones amb ponents nacionals i internacionals. Per a completar el contingut de la conferència, un programa OFF va permetre als assistents gaudir del patrimoni històric i cultural de Mèrida i del seu entorn.

Paral·lelament, la IV Conferència Estatal de la Cultura va comptar amb una convocatòria oberta de Models i Experiències de Bones Pràctiques en Gestió Cultural. En aquest sentit, cal destacar que el Catàleg del foment lector va ser seleccionat amb altres nou propostes, com a exemple de projecte reeixit. D’altra banda, durant aquest encontre, es va establir un conveni de col·laboració entre Full i la FEAGC.

Radiografia del Catàleg

El Catàleg recull una àmplia oferta de professionals que despleguen la seua activitat al voltant del llibre, el fet lector i que proposen activitats per a incentivar i fomentar la lectura. Així, pretén ser un canal que done visibilitat als projectes i serveis dels professionals i que facilite la trobada i comunicació entre aquests i els tècnics programadors. Així, es tracta d’una eina virtual i dinàmica de consulta i contractació que reuneix propostes de serveis i experiències d’animació lectora per a facilitar el treball de bibliotecaris, educadors, programadors, gestors i dinamitzadors del sector del llibre i el foment lector.

Al catàleg ─que està obert i s’amplia i renova constantment─ poden presentar-se propostes de serveis d’empreses i professionals, i experiències realitzades per col·lectius i entitats, sempre amb l’objectiu de dinamitzar i fomentar la lectura. A més, la iniciativa vol reconéixer i donar visibilitat a aquelles iniciatives d’animació lectora realitzades per centres escolars, biblioteques, fundacions, associacions, centres culturals o entitats.