La Fundació FULL puja els #LlibresAlCim

La nova campanya de l’entitat pel llibre i la lectura busca una participació massiva de la societat valenciana Per a participar cal triar un llibre, pujar una muntanya i compartir una fotografia amb el hashtag #LlibresAlCim

El nou projecte de la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, busca pujar els llibres al cim literal i metafòricament. Llibres al Cim convida a pujar a una muntanya valenciana i compartir una fotografia amb un llibre, fomentant així la vertebració del territori valencià, el contacte amb la natura i la promoció de les lletres valencianes.

Aquesta iniciativa transversal vol implicar totes les parts del sector del llibre. Per això les llibreries son una part important del projecte com a prescriptores de llibres i també de la campanya. És important posar en valor el treball que fan en el dia a dia, Llibres al Cim els envia marxandatge perquè els lectors i lectores demanen als seus llibreters xapes, punts de llibres i bosses però també recomanacions de lectures.

“Un país és una geografia, una llengua i unes persones. Volem que eixes persones s’impliquen en construir un projecte cultural potent”, ha resumit així l’essència del projecte Jesús Figuerola, president de la Fundació FULL. Llibres al Cim vol aprofundir en el coneixement del nostre territori i el foment de la literatura en la nostra llengua.

“La lectura és evasió i entreteniment. Afavoreix l’aprenentatge. Llegir desperta la curiositat. La lectura és salut i companyia. I entre molts beneficis, els llibres ens donen l’impuls per a arribar al més alt del coneixement i del plaer, dos fonaments de la vida”, explica la pàgina web del projecte, llibresalcim.com. Un web que vol comptar amb totes i tots els lectors, amb les seues fotografies i també amb cròniques o ressenyes que aniran publicant-se. El projecte funciona també a través de les xarxes socials per a fomentar la participació massiva i des d’on els usuaris poden compartir una fotografia a la muntanya amb un llibre.

Amb l’estrena d’unasèrie d’episodis audiovisualsLlibres al Cim també convida representants polítics, agents culturals i membres de la societat civil a agafar un llibre en la nostra llengua, pujar amb ell a una muntanya del nostre territori i compartir la fotografia del moment amb el hashtag #LlibresAlCim.

Llibres al Cim és un projecte de la Fundació FULL amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, dins el Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021, Llegim, llegim, llegim.

Primer episodi: https://www.youtube.com/watch?v=btEJ5KP-6ZY&feature=youtu.be