La Plaça del Llibre acull el Literary Market 19

L’Associació d’Editors del País Valencià organtiza un encontre professional de compravenda de drets

Al llarg dels darrers anys, la Plaça del Llibre s’ha consolidat com el gran aparador tardorenc de la literatura escrita en valencià. Un punt de reunió per als amants de la lectura que celebrarà la 7a edició a la plaça de l’Ajuntament del 30 d’octubre al 3 de novembre. Però la Plaça també vol ser un espai de referència per als professionals del món del llibre, per això, enguany acull el Literary Market 19, un encontre de compravenda de drets internacional organitzat per l’Associació d’Editors del País Valencià i que compta amb el patrocini de l’IVACE Internacional.

Aquesta trobada, que es celebra en València del 30 al 31 d’octubre, suposa una gran oportunitat perquè els editors d’altres territoris coneguen el mercat valencià i per a propiciar que es generen negocis i sinergies entre els agents involucrats . L’objectiu d’aquesta reunió és donar suport als editors independents amb productes d’alta qualitat, ajudar-los a exportar les seues obres a través de la venda dels drets de traducció i establir acords de col·laboració. “Les editorials valencianes són empreses molt dinàmiques i amb molt potencial”, ha explicat Àfrica Ramírez, presidenta de l’AEPV.

Dins de la seua programació, el Literary Market compta amb un matchmaking, és a dir una una sessió de cites concertades que reuneix editors de diferents països europeus. Aquesta iniciativa constitueix una gran oportunitat per a generar nous contactes comercials i contractes. A més, el Literary Market compta amb una selecció d’oradors externs que presentaran una visió general dels diferents mercats europeus, a més del valencià.

La Plaça del Llibre de València està organitzada per la Fundació
FULL, l’Associació d’Editors del País Valencià, el Gremi de Llibrers de
València, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i Acció Cultural del
País Valencià. La iniciativa, que forma part del Pla Valencià de Foment del Llibre
i la Lectura 2017-2021 (PVFLL), també compta amb el suport de la Direcció
General de Cultura i Patrimoni de la Generalitat Valenciana, les Corts Valencianes,
el Ministeri de Cultura, la Institució de les Lletres
Catalanes, l’Ajuntament de València, l’Àrea de Cultura de la Diputació de
València i la Universitat de València.