L’AVL concedix la màxima distinció acadèmica a Rosa Serrano i Ramon Lapiedra

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) va aprovar el passat 29 de març, per unanimitat dels seus membres, la concessió de la Medalla d’Honor, la màxima distinció de la institució a l’escriptora i editora Rosa Serrano Llàcer  (patrona de la Fundació Full) i a l’exrector de la Universitat de València Ramon Lapiedra Civera per la seua “exemplar dedicació i contribució a la difusió de la cultura i la llengua dels valencians”.

Les candidatures de Rosa Serrano i Ramon Lapiedra, a proposta de la Secció de Foment i de Lexicografia i Gramàtica, respectivament, foren després avalades per la Ponència de la Medalla, formada pels presidents de les diferents seccions, a més del president i la secretària de l’AVL, i, finalment, elevades al Ple, atenent els destacats i extensos mèrits acadèmics, professionals i institucionals de cadascú dels guardonats.

La mestra, escriptora, traductora i editora Rosa Serrano va presidir l’Associació d’Editors dels País Valencià i va ser membre del Consell Valencià de Cultura, des del qual va contribuir a l’aprovació del dictamen sobre la llengua que va propiciar la creació de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Serrano ha sigut mereixedora dels premis literaris Isabel de Villena, Vicent Ventura i Fundació Bromera.

Ramon Lapiedra, catedràtic de Física Teòrica de la Universitat de València, de la qual va ser rector durant una dècada (1984-1994), sempre ha sigut considerat un científic per formació i un humanista vocacional. “El seu tarannà dialogant, tolerant i constructiu, amb una notable capacitat negociadora, forma part de la seua personalitat, com també la de ser un ferm defensor dels drets lingüístics i culturals del poble valencià” explica la institució.

Els noms de Ramon Lapiedra i Rosa Serrano s’unixen als de Pere Maria Orts, Germà Colón, Joseph Gulsoy i Rafael Ninyoles, guardonats amb la Medalla de l’AVL. El lliurament d’aquestes dos noves distincions tindrà lloc el pròxim mes de novembre en el monestir de Sant Miquel dels Reis, seu de l’AVL, en un acte solemne coincidint amb l’inici del curs acadèmic.