Les llibreries valencianes es reivindiquen com espais “màgics i segurs” en la campanya de Nadal de la Fundació Full

En un  any tan complicat com 2020, les llibreries són, més que mai, refugis per a l’esperança i la il·lusió. Per això, la Fundació Full — amb  la col·laboració del Gremi de Llibrers de València, el Gremi de Llibreters de Castelló i Comarques i  el Gremi de Llibreters Independents de les Comarques Alacantines — ha posat en marxa la campanya Les llibreries encenen l’estel del Nadal, que busca potenciar la idea de les llibreries i els llibres “com elements màgics, segurs, capaços de fer-nos somiar i de transportar-nos cap a altres mons”, expliquen els responsables del projecte.

Així, la campanya — en marxa fins al 6 de gener — vol animar als xiquets i xiquetes, als joves, i també als adults valencians, a buscar i regalar noves lectures a les seues llibreries de capçalera al mateix temps que es fomenta el comerç de proximitat. I és que, com asseguren els organitzadors d’aquesta iniciativa, “un llibre és un regal amb un valor afegit”. A més, es busca recordar que les llibreries són sinònim de cultura segura i que, de fet, cada llibre proporciona hores d’oci segur.

Aquesta campanya compta amb un cartell realitzat per Susana Soto, il·lustradora que ja va ser l’encarregada  de la imatge del festival “Llibreries’Fest” de 2019. Enguany, Soto proposa un univers dolç, de colors càlids i molt lluminós que ens recorda com, al Nadal, les llibreries creen màgia. Així, els gnoms lectors creat per Soto protagonitzen tot el material que s’ha enviat a les llibreries de proximitat: bosses, pòsters, punts de lectura, adhesius, cartes, xapes i paper de regal que tots els ciutadans podran trobar quan visiten aquests racons culturals del seu barri.

A més del material físic, la campanya també compta amb una versió virtual a xarxes que convida a llibreters i lectors a compartir les imatges dels seus llibrers amb hashtags d’esperit nadalenc com #LesLlibreriesEncenenLestelDelNadal, #LasLibreriasEnciendenLaEstrellaDeLaNavidad, #LesLlibreriesEncenenElNadal, #LasLibreriasEnciendenLasNavidades, #LaMagiaDeLesLlibreries, #LaMagiaDeLasLibrerias, #NadalDeLlibres, #NavidadesDeLibros o #FullEncenElNadal.

En 2020 i sempre, les llibreries encenen l’estel del Nadal.