Del 26 d’abril al 6 de maig arriba la 53a Fira del Llibre, amb unes xifres de rècord

Hi participaran autors i autores com Almudena Grandes, Juan José Millás, Alejandro Palomas, Fernando Delgado, Laura Freixas, David Trueba, Manuel Rivas, Vicente Molina Foix, Pilar Urbano, Nieves Herrero, Reyes Monforte, Sarah Lark, Juan Eslava, Carme Riera, Blue Jeans, Elisabet Benavent i Lorenzo Silva. L’organització estima un cost global de 360.000 euros, i aspira a consolidar les xifres de 2017, quan es van aconseguir unes vendes d’1.000.000 i unes visites de 500.000 persones

La 53 Fira del Llibre de València se celebrarà del 26 d’abril al 6 de maig de 2018 als Jardins de Vivers. Organitzada pel Gremi de Llibrers de València i la Fundació Fira del Llibre amb la col·laboració de FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura), la nova edició de la Fira serà la més gran de la història, tant en nombre d’expositors i casetes com, sobretot, en nombre d’activitats.

L’esdeveniment comptarà amb la participació de 73 expositors entre llibreries, editorials, institucions i entitats amb fons editorial propi, 13 més que els 60 participants en l’edició de 2017, fet que suposa un increment del 21,6%. Hi estaran presents mitjançant 112 casetes, 20 més que les 92 de 2017. “La Fira tornarà a ser un dels principals esdeveniments culturals de la ciutat de València”, segons ha reivindicat aquest matí el president del Gremi de Llibrers, Nacho Larraz, durant l’acte de presentació de la 53 edició, celebrat en l’Ajuntament de València i presidit per l’alcalde, Joan Ribó; també hi han participat la directora general de Cultura i Patrimoni de la Generalitat, Carmen Amoraga, la regidora coordinadora de l’àrea de Cultura, Glòria Tello, i el president de FULL, Jesús Figuerola.

“En una època d’atacs continuats a la llibertat d’expressió, els organitzadors de la Fira, els llibreters i les llibreteres, els editors i les editores, els il·lustradors i les il·lustradores, els bibliotecaris i les bibliotecàries, ens reivindiquem com a agents de dinamització cultural i reivindiquem el poder de la lectura en la formació d’una ciutadania culta, lliure i amb esperit crític”, ha afirmat Larraz.

Ribó, ha reconegut que la 53 edició serà “una Fira de rècord”. “Volem que siga un element dinamitzador de la ciutat de València”, ha afirmat l’alcalde, qui ha convidat a la ciutadania a visitar-la i ha recordat que l’Ajuntament hi estarà present amb la seua pròpia caseta, on les persones visitants podran trobar les publicacions municipals”. Per la seua banda, Amoraga ha recordat la millora del percentatge de ciutadania lectora a la Comunitat Valenciana i ha anunciat la creació d’un observatori sectorial.