Nota de condol per l’escriptora Isabel-Clara Simó

Davant la pèrdua de l’escriptora alcoiana Isabel-Clara Simó, la Fundació FULL vol manifestar el seu condol i acompanyar familiars i amics en el sentiment. L’autora ha faltat aquesta matinada als 76 anys després d’una llarga malaltia.

Considerada una de les autores modernes més importants de la literatura catalana, ha rebut guardons com el Premi Sant Jordi de novel·la per La salvatge; la Creu de Sant Jordi per la seua trajectòria literària, i el Premi Andròmina de narrativa per Hum… Rita!: l’home que ensumava dones. La VI Plaça del Llibre de València li va atorgar en 2018 el seu Premi d’Honor “per la importància i l’exemplaritat de la seua tasca intel·lectual”. A més, també ha estat distingida amb el Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians per l’assaig En legítima defensa i amb el XIX Premi de Novel·la Ciutat d’Alzira per El meu germà Pol (Bromera). El 2017 va ser guardonada amb el Premi d’Honor de les lletres catalanes.

Entre els seus llibres, destaquen títols com Júlia (La Magrana,1983), La Nati (Àrea, 1991), Amor meva (Ed. 62, 2010), Homes (Bromera, 2010), Els invisibles (Amsterdam, 2013) i La sarbatana (Alrevés / Crims.cat 2019). La seua obra ha estat traduïda a l’alemany, l’anglés, el basc, el castellà, el francés, el gallec, l’italià, el neerlandés i el suec.

Doctora en Filologia Romànica, Simó va exercir com a docent a la Universitat Pompeu Fabra i va ser vicepresidenta al Principat de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana. També va dirigir el setmanari Canigó, va ser col·laboradora en diversos mitjans com el diari Punt Avui i va impartir més de mil conferències.