Teresa Broseta i Enric Senabre guanyen la 27ª edició dels Premis Samaruc

•  El guardó Bibliotecari d’Honor 2019 va ser per a À Punt i la campanya ‘Espanta la por!‘, ideada pel Museu Valencià d’Etnologia, va rebre el premi a Bibliotecari de l’any

Els guanyadors de la nit

L’Associació de Bibliotecaris Valencians va atorgar el passat divendres, 31 de maig,  el premis Samaruc de Literatura Infantil i Juvenil 2019 i els Premis Bibliotecari d’Honor i el Bibliotecari de l’Any durant un acte celebrat en el Palau de la Música de València i organitzat amb la col·laboració  de la Fundació Full i l’Associació d’Editors en Llengua Catalana. En concret, el Premi Samaruc en la modalitat de literatura infantil  va guanyar-lo Superheroïna a l´atac. Supermara 2 de Teresa Broseta, publicat per Tàndem edicions (amb il·lustracions de Toni Cabo), i en la modalitat de literatura juvenil el guanyador fou L´infinit a les teues mans, Enric Senabre, publicat per edicions Bromera.

Aquests premis arriben enguany a a seua 27ª edició, tot i havent marcat una trajectòria al llarg d’aquests anys que han merescut el  reconeixement unànime com a un dels més prestigiosos de la nostra literatura infantil i juvenil. En aquesta ocasió, el jurat estava format per Eduard Gay, Francisco González i Miguel Hernández com a bibliotecaris, Aina Garcia Carbó com a escriptora, i María José Justicia com a mestra.

A més, durant el transcurs de la vetllada literària es lliurà el Premi d’Honor de l’Associació de Bibliotecaris Valencians, distinció que s’atorga a aquella persona i/o entitat que s’haja distingit per la seua tasca de defensa i de promoció de la lectura o de la biblioteca pública, i el Premi Bibliotecari de l’Any, en reconeixement a un professional o entitat de l’àmbit de les biblioteques per la seua tasca en favor d’aquestes. Aíxi, enguany, el Premi Bibliotecari d´Honor ha recaigut en À Punt. Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la sensibilitat mostrada des dels seus inicis per la promoció del llibre i la lectura. El discurs  d´homenatge fou a càrrec de Verònica Cantó.

Jesús Figuerola, president de Full, durant el seu parlament

Pel que fa al premi Bibliotecari de l´Any el guardó va recaure en la campanya “Espanta la por”, que, partint de la Biblioteca del Museu Valencià d´Etnologia, ha conseguit unir en un mateix projecte més de setanta biblioteques alhora que visibilitza els serveis de lectura i el seu personal. El discurs d´homenatge fou a càrrec de Josep Daràs, director de la Biblioteca Pública Municipal d´Onda.

Durant la vetllada, Jesús Figuerola, president de la fundació FULL, va felicitar als bibliotecaris valencians per la seua tasca diaria ala xarxa de lectura pública i va recordar que FULL ha aconseguit “configurar un espai comú os estiguen tots els que al País Valencià tenim la lectura i el llibre al nostre ADN”. “Hem vist que si estem junts tenim més força i que és quan caminem junts quan arribem més lluny”, va afegir Figuerola, qui també va destacar el paper del  Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL).

L’acte també va comptar amb el parlamaent de Gemma Pasqual, vicepresidenta de l´Associació d´Escriptors en Llengua Catalana pel País Valencià i de Francesc Rodrigo, president de l´Associació de Bibliotecaris Valencians, qui va clausurar l’acte.  A la vetllada van assistir diversos representans del món literari i cultural valencià com Mercé Viana, Empar Marco, Mercè Claramunt, Marina Guillén, Àfrica Ramírez,  Manel Romero i Maria Jesús Bolta, entre d´altres.