Un amic invisible entre les llibreries valencianes: ‘Sentim les llibreries’ enceta nova edició

• ‘Sentim les llibreries’, un projecte de la Fundació FULL, busca incentivar el retorn dels lectors i lectores a les llibreries valencianes i posar en relleu el seu paper com a prescriptores de llibres
  • Cada participant triarà un títol per al seu amic invisible, que deixarà pagat en la llibreria de la seua elecció, i rebrà al seu torn el seu propi llibre sorpresa
  • Un total de 49 llibreries d’arreu del territori valencià participen en aquesta nova edició

‘Sentim les llibreries’, un projecte que impulsa la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, és un gran amic invisible local, mitjançant el qual cada participant rebrà un llibre sorpresa i tindrà, al seu torn, l’oportunitat de regalar-ne a un altre participant. Els intercanvis “invisibles” es produiran en les quaranta-nou llibreries del territori valencià que enguany participen a la iniciativa.

Sentim les llibreries va comptar amb una primera edició en 2020, gestionada per María Bastarós i un equip de voluntaris entre els quals hi havia persones vinculades a l’escriptura i a les llibreries.

En aquella edició es van sumar setze llibreries únicament de la ciutat de València, però va obtindre un gran acolliment pel públic amb més de 2000 participants, i amb una acceptació molt favorable per part del col·lectiu de llibreters i llibreteres. “Molts dels participants i llibreters ens animaven a fer una segona edició”, afirma Maria Bastarós.

En aquesta segonda ocasió, a l’equip se sumen la gestora cultural Chus Bernabeu i la Fundació FULL, que aposta per aquest projecte per tal d’impulsar el sector del llibre valencià, convertint-la en part de la seua agenda per a 2021. La imatge d’aquesta edició és a càrrec de la il·lustradora establida a València Alba Casanova.

Les instruccions per a participar són molt senzilles

Cada participant ha de completar aquest formulari abans del 25 d’abril i inscriure’s en una de les quaranta-nou llibreries de la iniciativa, especificant quins gustos literaris té per tal de facilitar la tasca al seu regalador.

El 5 de maig, cada participant rebrà un correu electrònic amb la fitxa del participant que li ha sigut assignat. No sabrà el seu nom real, ni tindrà accés al seu email: només coneixerà un sobrenom, edat i els gustos literaris. D’aquesta manera, els participants hauran d’acudir a la seua llibreria abans del 5 de juny i triar un llibre adient per a la persona que els ha tocat.

“No hi ha una despesa mínima o màxima: si decideixes regalar un llibre d’història de la fotografia de trenta euros, perfecte, si adquireixes un llibre de butxaca de nou euros, perfecte també. Es tracta de regalar sense esperar que la teua inversió et siga retornada”, expliquen des de l’equip d’organització, i afegeixen: “Tots els participants triaran el seu regal amb la millor de les voluntats: un llibre en particular per a una persona en particular, eixe és el vertader objectiu!”.

A partir del 7 de juny, tots els participants podran anar a recollir les seues lectures sorpresa a les llibreries corresponents.

Bastarós i Bernabeu conviden també als participants a fotografiar el seu regal i compartir-lo en la seua xarxa social favorita amb l’etiqueta #Sentimlesllibreries. “Regalar i rebre regals sempre és emocionant, però encara ho és més si, de pas, estàs formant part d’un procés en suport al comerç local i la lectura”, asseguren.

Formulari d’inscripció