Verd! Il·lustracions per la revolta mediambiental. Bases expo APIV 2020

Un any més, des d’APIV llancem la tradicional convocatòria de participació per a la nostra exposició col·lectiva anual. Una exposició amb la qual contribuïm a difondre el treball dels nostres associats i associades, lligada a un tema de caràcter literari o social, d’acord amb el context de la Fira del llibre de València —on té lloc de la seua inauguració primera— i atenta a la realitat del nostre temps.

Així mateix, es tracta d’una exposició que funciona com un estupend aparador de les persones que inte- gren l’associació i que contribueix, gràcies a la participació entusiasta d’il·lustradors/es i dibuixants de còmic, a la bona imatge del col·lectiu gràcies a les diferents itineràncies que tenen lloc al llarg de l’any.

En aquesta ocasió, proposem com a fil conductor la reivindicació mediambiental i ecologista, i la cons- cienciació de la importància de la sostenibilitat com un dels grans reptes del segle XXI. D’una manera oberta i subjecta a diferents punts de vista i fins i tot a aquells més crítics, aquesta exposició pretén re- flexionar al voltant de qüestions apressants per a la pervivència de l’ésser humà i el món animal i vegetal com són els Objectius del Desenvolupament Sostenible, el canvi climàtic, o campanyes mediàtiques i de conscienciació com l’anomenada «Joventut pel clima / Fridays for future».

1. L’objectiu és oferir amb les nostres ferramentes de treball, il·lustracions o historietes que reflexionen d’una manera plural i lliure sobre la lluita pel medi ambient i la sostenibilitat del planeta, entesa d’una manera àmplia, crítica i reivindicativa.

2. Podran participar en aquesta exposició els i les il·lustradores associats/as a APIV al corrent del paga- ment de les seues quotes.

3. Les obres rebudes dins del termini i en la forma escaient s’exposaran físicament en la Fira del Llibre de València de 2020 i podran ser exposades en les diferents itineràncies en altres llocs d’interés cultural o social. S’editarà un catàleg d’aquesta exposició i cada participant tindrà dret a un exemplar gratuït d’aquest.

4. Cada il·lustrador/a podrà participar amb una única obra que pot ser realitzada exprofeso o reutilitza- da de treballs anteriors. El format serà Din A4 vertical + 3mm de sang (mesures finals: 216 x 303 mm).

5. La tècnica a utilitzar serà lliure.

6. Les imatges hauran de ser enviades en dos arxius: un) en alta qualitat format TIFF o JPG (a màxima qualitat), a 300ppp de resolució i en quadricromia (CMYK), per a la seua impressió, i dos) en baixa, en format png o jpg, i en RGB.

7. Les obres hauran de ser enviades mitjançant el sistema d’enviament d’arxius WeTransfer a expo@apiv. com, indicant en l’assumpte: «VERD! + nom o pseudònim del/la il·lustrador/a».

8. A més de la il·lustració, s’haurà d’adjuntar un arxiu de text que incloga:
– Nom o pseudònim de l’il·lustrador/a amb el qual es vol que s’identifique l’obra.
– Títol de l’obra.
– Correu electrònic (només si el/la il·lustrador/a vol que aparega al costat del seu nom en la cartel·la). – Pàgina web (només si el/la il·lustrador/a vol que aparega al costat del seu nom en la cartel·la).

9. La data límit per al lliurament de l’obra serà el dilluns 6 d’abril de 2020 a les 00:00h.

10. La participació en aquesta convocatòria suposa la total acceptació de les bases que la regulen.

RECURSOS I BIBLIOGRAFIA SUGGERIDA

-Objetivos de desarrollo sostenible: https://2030.mainel.org/

-Walden. Henry David Thoreau

-El arroyo. Elisée Reclus