ADCV i APIV apliquen descomptes recíprocs a dissenyadors i il·lustradors que s’adherisquen a ambdues associacions

Les entitats aposten per una fórmula innovadora de bonificació de quotes que es traduirà en creació de valor i sinergies per a professionals del disseny i la il·lustració

L’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) i l’Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana (APIV) bonificaran, amb un descompte d’entorn del 15% de les seues respectives quotes anuals, a professionals del disseny i la il·lustració que formalitzen la seua alta en ambdues entitats. D’aquesta manera, ADCV i APIV fan un pas més en la seua relació de col·laboració fomentant, al mateix temps, l’associacionisme professional. En el marc d’aquesta aliança, es contemplen altres accions per a generar valor i sinergies entre els seus professionals i empreses adherides.

“Es tracta d’una fórmula innovadora l’objectiu de la qual és no sols facilitar, des d’un punt de vista econòmic, l’adhesió de professionals amb interés a formar part de totes dues associacions, sinó sumar forces i recursos per a la indústria creativa. L’acord serà avantatjós per a l’execució d’accions que els aportaran beneficis en termes d’accés a serveis, promoció, networking i altres àrees”, destaca María Navarro, gerent de l’ADCV.

Per part seua, Manuel Garrido, gerent de APIV, subratlla que aquesta fórmula de col·laboració “no sols beneficiarà als i les professionals amb un perfil interdisciplinari, sinó que, també, obrirà noves oportunitats de connexió, suport i informació compartida, que, sens dubte, seran positives per a les i els integrants d’ambdues associacions, en un context complex econòmicament i social”.

L’ADCV i l’APIV han desenvolupat diferents línies de col·laboració en les últimes tres dècades, destacant, especialment, el treball dels dos col·lectius per a la divulgació i implantació de les bones pràctiques en la contractació de disseny i il·lustració.

L’Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana (APIV) va ser fundada en 1989 (i refundada en 1997) i compta amb al voltant de 190 professionals de la il·lustració gràfica associats. Els seus objectius principals són la visibilització i divulgació de la professió, la reivindicació de les bones pràctiques en el sector; la defensa dels drets d’autor i la propietat intel·lectual, i la difusió del treball dels seus socis i sòcies. És membre fundador de la Federación De Asociaciones de Ilustradores Profesionales (FADIP) i del European Illustrators Forum (EIF), i forma part del patronat de FULL Fundació pel Llibre i la Lectura, entitat amb la qual organitza el festival i fira del llibre il·lustrat Baba Kamo.

Per altra banda, l’Associació de Dissenyadors de la Comunitat Valenciana (ADCV) va ser creada en 1985 i supera els 200 professionals i estudis de disseny associats, així com una vintena d’empreses vinculades amb el sector. L’entitat dóna suport als seus membres en diferents àmbits, treballa per la defensa del sector i desenvolupa projectes pioners que promouen l’ús del disseny com a impulsor de la innovació i la cultura. A més, és interlocutora i portaveu oficial del col·lectiu professional en processos de diàleg i projectes amb l’Administració Pública, institucions i altres organitzacions i empreses en la Comunitat Valenciana.