ÀLBUMS IL·LUSTRATS INFANTILS

LECTURES GURMET PER ALS MÉS MENUTS

expo@fundaciofull.com

Aquesta exposició ofereix una incursió atractiva, àgil i succinta per l’univers de l’àlbum il·lustrat infantil. Adreçada a escolars, docents, pares, bibliotecaris, llibreters, editors o qualsevol altre agent mediador de l’ecosistema del llibre i la lectura infantil, la mostra ofereix estratègies interpretatives que permetran assaborir millor aquesta tipologia d’obres, així com les tendències actuals del gènere a nivell temàtic.

El terme àlbum il·lustrat, anomenat també llibre-àlbum, comprén qualsevol obra literària que conjumine contingut visual i textual en cada pàgina. En aquests exemplars, adreçats normalment a prelectors i primers lectors, la cadència successiva d’imatges complementa, full a full, allò que diu el text. Però la lectura correcta d’un àlbum implica la interpretació adient d’una confluència de factors en equilibri. Perquè ens entenguem: tots els elements que conformen el llibre n’expliquen la trama. El format, la grandària, el color, la portada o la tipografia hi dialoguen plegats, com en una gran orquestra que necessita de tots els músics per a poder tocar una simfonia, en un exercici narratològic harmònic i sublim.

Aquest recorregut pels principals títols actuals publicats en valencià combina la presència d’escriptors i il·lustradors tant autòctons com forans. Dades en mà, 325 llibres-àlbum infantils de 75 editorials diferents distribuïts en 20 pantalles enrotllables rollup: 5 plafons didàctics i 15 plafons temàtics.

En aquest projecte, promogut pel Servei de Llengües de la Universitat d’Alacant i comissariat pel professor Dari Escandell, hi ha col·laborat la Fundació FULL, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, el Museu de la UA, la Biblioteca de la UA, el Departament de Filologia Catalana de la UA i l’Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana.

Dari Escandell Mestre – COMISSARI DE L’EXPOSICIÓ