La Fundació FULL reforça la seua estructura i adapta els seus estatuts a la perspectiva de gènere

• Teresa Val Boix, nova Directora General de la Fundació i Rafa Domínguez Romero, nou Director de Plaça del Llibre
  • S’integren al Patronat el president del Gremi de Llibreters Independents de les Comarques Alacantines i l’expresident del Gremi de Llibreters de Castelló

Aquesta setmana el Patronat de la Fundació FULL ha creat el càrrec de Direcció General de la Fundació, per al qual ha estat nomenada Teresa Val Boix. S’ha valorat la seua llarga experiència de més de 20 anys en l’organització de fires del llibre i la seua vinculació al sector, no debades des de 2015 ha estat a càrrec de la direcció de Projectes de la mateixa Fundació FULL. Al seu torn, Rafa Domínguez Romero, històric membre del sector del llibre, el qual ha format part de successives juntes directives de l’Associació d’Editorials del País Valencià, del Gremi de Llibrers de València i del mateix patronat de FULL s’incorpora com a Director de la Plaça del Llibre. Amb aquestes incorporacions es reforça el braç executiu de la fundació.

A més d’aprovar aquests nous càrrecs, s’ha refrendat la incorporació al Patronat a títol personal de Vicente Pina i de Pere Duch, president del Gremi de Llibreters Independents de les Comarques Alacantines i l’expresident del Gremi de Llibreters de Castelló i Comarques, respectivament. Aquestes incorporacions reforcen la participació dels llibreters a un patronat que ja compta amb quatre presidents i expresidents dels diversos gremis de llibreters valencians.

En aquesta reunió també s’ha acceptat la renúncia a la condició de patró, a petició pròpia i per raons d’edat, de dos editors històrics: Rosa Serrano Llàcer Rafael Domínguez Pérez, editora de Tàndem Edicions i de l’Editorial Ecir respectivament i que van ser presidents de l’Associació d’Editorials del País Valencià.

El patronat de la Fundació FULL, a més de patrons a títol personal, està integrat per representants de l’Associació d’Editorials del País València (AEPV), de l’Associació de Professionals de la Il·lustració Valenciana (APIV) i del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV) i, al seu Patronat d’Honor s’integren l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, Escola Valenciana, la Fundació Sambori, l’Associació de Bibliotecaris Valencians, el Gremi de Llibreters de Castelló i Comarques, el Gremi de Libreters Independients de les Comarques Alacantines i l’Espai  Joan Fuster de Sueca.

El patronat també ha acordat reforçar la mirada cap al futur amb perspectiva de gènere, com ja ve fent des de fa temps. Així, s’han modificat els estatuts per a incorporar la igualtat i la integració, tant en els càrrecs com en els objectius generals i específics de l’entitat. En aquest sentit, Teresa Val, nova directora general, aplaudeix aquestes decisions “perquè suposa posar sobre paper unes pràctiques que tenen en especial atenció a la visibilitat de les dones en totes les accions de FULL”. Per una altra banda, per als pròxims anys s’apostarà per endinsar-se més en la repercussió social i la difusió específica dels projectes que s’han gestat des de fa set anys “per a promoure i impulsar la lectura en tota la societat, però especialment allí on hi haja risc d’exclusió cultural o social”.

LA FUNDACIÓ FULL

La Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura és una entitat sense ànim de lucre que té per objecte la promoció del llibre i de la lectura com a instruments de difusió i transmissió de la cultura, així com a element de desenvolupament i progrés personal i social. I treballa per defensar la igualtat d’homes i dones, així com per eliminar qualsevol desigualtat i discriminació entre les persones. Constituïda a València el 24 de juliol de 2013, té entre els seus objectius treballar per a aconseguir que es desenvolupe el Pla Valencià de Foment de la Lectura. Per a dur-lo a terme, la fundació pretén aprofitar totes les sinergies dels seus patrons, atés que disposen d’una llarga experiència en l’organització d’activitats relacionades amb el llibre i la lectura.