Presentació Full de Lectura, la nova revista de la Fundació FULL

La Fundació FULL va nàixer l’any 2013 amb l’objectiu de fomentar la lectura com a instrument de difusió i transmissió de la cultura així com element de desenvolupament i progrés personal i social.

Des d’un primer moment ens plantejàrem que la Fundació FULL havia de tenir una doble dimensió.

D’una banda, un espai de realització d’activitats necessàries de foment del llibre i la lectura i per altra  un espai de pensament sobre la realitat de la lectura i el llibre al País Valencià.

Aquesta doble vessant intentava donar resposta a la realitat d’un país històricament mancat d’una veritable política cultural.

En aquesta línia de generar debat i aportar pensament vinculat a l’acció és com va sorgir ara fa un any la proposta de realitzar una revista sobre lectura que amb un enfocament divulgatiu i rigorós alhora, abordarà de manera monogràfica aspectes claus sobre la lectura.

Aquesta idea comptà des del seu inici amb el suport de molta gent, un suport que es concretà en un primer moment en la constitució del Consell de Redacció de Full de lectura

i posteriorment en els col·laboradors i col·laboradores que amb els seus articles han fet possible aquest primer número.

I el que fa uns mesos era un projecte il·lusionant ara és una realitat que presentarem el proper  divendres, dia 10 de desembre a les 18:00 hores al Saló d’Actes Alfons el Magnànim del Centre Cultural la Beneficència.

En aquest mateix acte de presentació de Full de Lectura farem entrega dels Premis Fundació FULL d’Investigació i Difusió de la lectura 2021.

Els guardonats en aquesta edició han estat:

MODALITAT A: Series de televisión y su implicación en el desarrollo de la competencia literaria: estructura narrativa e intertextualidad en Black Mirror. D’Inás Hammoudi Mustapha.

MODALITAT B: De la Galaxia Gutenberg al Universo Digital. Perfil y formación literaria del lector actual. De Noelia Ibarra i Josep Ballester.

MODALITAT C: La esencia de la lectura. D’Álvaro Pons.