La Plaça del Llibre anuncia dates per a Castelló i València a l’octubre

• A Castelló, la Plaça del Llibre uneix esforços amb la Fira del Llibre i celebraran un gran esdeveniment literari del 14 al 24 d’octubre a la Plaça Santa Clara
  • A València, la novena edició es consolida a la Plaça de l’Ajuntament del 27 a l’1 de novembre
Representants de les entitats organitzadores reunits per a confirmar les dates

Després de l’èxit de les primeres edicions del cicle 2021 de la Plaça del Llibre -Alacant en abril i Gandia en maig- la Plaça del Llibre anuncia les dates de les dues edicions de tardor: Castelló, a la Plaça Santa Clara del 14 al 24 d’octubre i València, a la Plaça de l’Ajuntament del 27 a l’1 de novembre.

En un any en què la cultura s’ha adaptat a tota mena de situacions sociosanitàries, s’anuncien novetats a Castelló. Amb una edició extraordinària, la Fira del Llibre de Castelló, que enguany s’avança a octubre, s’uneix a la celebració de la Plaça del Llibre per tal de sumar esforços. Així, ambdues organitzacions formaran un gran encontre literari, fent que des del 14 al 24 d’octubre, la plaça Santa Clara esdevinga un gran aparador de llibres. Durant aquests deu dies, ambdós esdeveniments literaris oferiran un espai de venda de llibres que anirà acompanyat d’un espai d’activitats també compartit. A més, el primer cap de setmana, del 14 al 17, tindrà lloc el festival literari de caràcter internacional que alberga la Plaça del Llibre, amb autors internacionals traduïts al català que seran convidats per a compartir espai amb autors valencians i d’altres indrets del domini lingüístic conjunt.

Pel que fa a l’edició de València, revalida les dates del 27 d’octubre a l’1 de novembre, consolidant-se a la Plaça de l’Ajuntament del cap i casal en la seua novena edició. La confirmació d’ambdues dates s’ha donat després d’una reunió entre entitats organitzadores, amb la presència de representants de la Fundació FULL, l’Associació d’Editorials del País Valencià (AEPV), l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC) i d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV).

El cicle 2021 de la Plaça del Llibre s’inicià amb la presentació del cartell, una col·laboració entre dos grans pesos pesats del disseny valencià: Ibán Ramón i Cachete Jack, que oferiren una imatge fresca i colorida. A l’abril, l’edició d’Alacant va superar totes les expectatives, doblant les vendes de l’any anterior i amb un augment del 20% en assistència presencial. El mes següent, maig, Gandia celebrà la seua primera edició convertint-se en la segona Plaça amb més visitants després de València.

La Plaça del Llibre, esdeveniment literari consolidat com el gran aparador dels llibres en la nostra llengua, és un projecte coordinat per la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura i organitzat amb la col·laboració de l’Associació d’Editorials del País Valencià, el Gremi de Llibreters Independents de les Comarques d’Alacant, el Gremi de Llibreters de Castelló i Comarques, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana i Acció Cultural del País Valencià. La iniciativa, que forma part del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021 (PVFLL), també compta amb el suport de la Generalitat Valenciana i Escola Valenciana, a més d’entitats corresponents a cada ciutat participant.