L’amic invisible literari Sentim les Llibreries bat rècords amb 70 llibreries participants

• La iniciativa, impulsada per la Fundació FULL, vol donar suport a les llibreries de proximitat
  • En la 3a edició s’ha batut rècord amb 70  llibreries valencianes participants
  • El termini d’inscripció per a participar al gran amic invisible literari és fins el 2 de maig

Sentim les llibreries va nàixer en 2020, en el context de la pandèmia de la covid-19, com un gran amic invisible solidari destinat a donar suport a les llibreries de la ciutat de València. El sector del llibre valencià fou un dels més afectats per la pandèmia ja que no es pogueren celebrar trobades multitudinàries com la Fira del Llibre o el Saló del Còmic. Aquest projecte, que més tard va rebre el suport de la Fundació FULL – Fundació pel Llibre i la Lectura, va ampliar-se en la seua edició a tot el territori valencià, amb l’objectiu de promoure la lectura i el comerç local, amenaçat per les grans plataformes de venda on-line.

El joc consisteix a regalar un llibre a un amic/a invisible comprant a la teua llibreria de proximitat i, al mateix temps, rebre un llibre d’una persona desconeguda. Tot, atenent els gustos d’ambdós, que han estat exposats en la inscripció de cadascuna de les parts. Els participants generen, així, un intercanvi de lectures entre persones desconegudes, però unides pel seu amor cap als llibres. La intenció de la iniciativa és motivar en la compra de comerç local i així teixir xarxa veïnal. A més a més, la figura del llibreter o llibretera local com a prescriptor/a de lectures es reforça, creant col·lectivitat a través d’un joc, misteriós i divertit, que enguany bat rècord amb 70 llibreries participants arreu tot el País Valencià.

Instruccions per a participar

1. Entra en www.sentimlesllibreries.com i emplena el formulari seguint les instruccions. El període per a inscriure’s finalitza el 2 de maig.
  1. Roman atent a la teua safata d’entrada –recorda emplenar el formulari amb l’email correcte. El 9 de maig aproximadament, rebràs la fitxa del participant que t’ha sigut assignat. No sabràs el seu nom real, ni tindràs accés al seu email: només coneixeràs el seu sobrenom, la seua edat i els seus interessos vitals o literaris.
  1. Fins al 6 de juny, tens temps per a acudir a la llibreria que has seleccionat en el formulari, triar un llibre per al teu amic invisible amb ajuda del teu llibreter, deixar-lo pagat i reservat.
  1. Des del 7 de juny, pots acudir a la llibreria que vas seleccionar al teu formulari i recollir el llibre que el teu amic invisible va deixar per a tu.
  1. Fotografia el teu regal i puja’l a Instagram o la teua xarxa social favorita amb l’etiqueta #Sentimlesllibreries.
  1. Acomoda’t al sofà, al llit o al seient del tren i… gaudeix del teu regal! Segur que el teu amic/a invisible estarà gaudint del seu!

Història i equip

La primera edició de Sentim les llibreries va ser gestionada per un equip de voluntàries: la gestora cultural i escriptora María Bastarós (creadora del projecte), Luci Romero (llibretera de la llibreria Bartleby), la poeta Paola Muñoz i la il·lustradora Sara Luz. Amb més de 2.000 participants, la iniciativa va ser un èxit, tant  per a usuàries, com per a llibreries. Al 2021, la Fundació FULL va possibilitar la seua continuïtat i la seua obertura a tot el territori valencià, sumant-se a l’equip la gestora cultural Xus Bernabeu i la il·lustradora Alba Casanova. Més de 3.000 persones van formar part d’aquest gran amic invisible en aquesta edició, donant l’espenta necessària per a convertir Sentim les llibreries en una cita clau per a la difusió literària valenciana. En la tercera edició, Sentim les llibreries compta amb 70 llibreries participants i s’ha renovat la imatge amb els traços i pinzellades de la reconeguda il·lustradora Inma Carpena.