Més de 100.000 xiquetes i xiquets d’entre 7 i 10 anys rebran la revista ‘Llegim?’ a través dels centres educatius i les biblioteques valencianes

La Fundació Bromera i la Fundació FULL, amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, impulsen la campanya d’animació lectora «Llegim? 7-10 anys», que té com a objectiu motivar la lectura en família

La Fundació Bromera i la Fundació FULL han organitzat, amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’enviament de més de 100.000 exemplars de la publicació Llegim? Revista per a devorallibres a l’alumnat matriculat en 3r i 4t de Primària de tots els centres educatius valencians, així com també a les biblioteques públiques valencianes.

La revista infantil ofereix un disseny visualment atractiu i continguts especialment adients per als xiquets i xiquetes d’entre 7 i 10 anys. És una publicació gratuïta que consta de 32 pàgines, impresa a tot color, que inclou quatre còmics escrits per professionals de l’escriptura valenciana com Fani Grande, Teresa Broseta i Jesús Cortés; dos poemes de l’autora Fina Girbés, i un conte de Pasqual Alapont. Els dibuixos han estat dissenyats per professionals del món de la il·lustració valenciana, com són César Barceló, Toni Cabo, Jesús Huguet, Javier Lacasta Llàcer i Josep Vicó.

La publicació conté també jocs, manualitats, una recepta de cuina i un bon grapat de consells pràctics que animaran les famílies valencianes a visitar les biblioteques i les llibreries de barri, donaran idees per a regalar llibres en ocasions especials i descriuran les pautes per a crear la biblioteca personal de casa.

La campanya «Llegim? 7-10 anys» és una continuació de la col·laboració iniciada per ambdues entitats en 2019 i forma part del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL) 2017-2021. Aquesta tercera edició amplia els continguts de les campanyes anteriors, adreçades als xiquets i xiquetes d’entre 0-7 anys i als de 8 a 12 anys.

El projecte compta amb un espai web propi (www.llegim.org) on hi ha activitats i jocs relacionats amb la lectura, recomanacions de llibres per edats i videotutorials per aprendre fàcilment a fer les manualitats incloses a la revista.

A més, un bon grapat de biblioteques de les tres províncies valencianes oferiran a la població animacions lectores gratuïtes amb motiu de les presentacions de la campanya «Llegim? 7-10 anys». Els professionals de l’animació lectora Aitana Ferrer, el Gran Jordiet, Blai Senabre i Felip Kervarec visitaran alguns pobles i ciutats d’arreu de la geografia valenciana i convidaran el públic assistent a participar de la iniciativa.

Finalment, s’oferirà, de manera gratuïta, a totes les entitats que ho sol·liciten, l’exposició «Llegim?». Aquesta mostra es pot demanar a través del web de la campanya.